Tarina NoHo Partnersin tarina alkoi lähes 30 vuotta sitten Tampereella. Tämän jälkeen yhtiö on kasvanut yhdeksi Pohjoismaiden johtavista ravintolakonserneista. TarinaVisio ja arvotHallitusJohtoryhmä Meistä Tarina mistä tarinamme alkoi Uuden aikakauden alku NoHo Partnersin tarina sai alkunsa vuonna 1996 yhdestä pubista Tampereen Tesomalta. Vuonna 2005 perustettiin Restamax Oy, jonka myötä liiketoiminta laajentui pubeista ja viihderavintoloista myös ruokaravintoloihin. Yhtiön kasvattamista jatkettiin, ja joitakin vuosia myöhemmin, vuonna 2013 Restamax Oyj listautui Helsingin pörssiin ensimmäisenä ravintola-alan yhtiönä. Vuonna 2018 yhtiö otti ensimmäisen askeleensa kansainvälisesti laajentumalla Tanskaan. Samana vuonna toteutettiin Suomen historian merkittävin ravintola-alan yrityskauppa, kun Restamax Oyj osti mm. Savoyn ja Eliten omistaneen Royal Ravintolat. Syntyi NoHo Partners Oyj, ja tähtäimeksi otettiin kotimaan lisäksi laajempi kasvu myös kansainvälisillä markkinoilla. Jo seuraavana vuonna yhtiö laajensi liiketoimintaansa Norjaan. Vuonna 2020 yhtiö hankki enemmistön Friends & Brgrs -ketjusta, ja vuonna 2023 perustettiin yhdessä Intera Partnersin kanssa Better Burger Society, joka toimii Euroopan kasvavalla premium-hampurilaismarkkinalla. Friends & Brgrs siirtyi osaksi Better Burger Societya, ja samalla NoHo Partnersin kansainvälinen kasvu jatkui, kun perustettuun yhtiöön hankittiin myös sveitsiläinen Holy Cow! -ravintolaketju. Vuonna 2024 yhtiö ilmoitti keskittyvänsä strategiassaan kotimaan liiketoiminnan lisäksi kansainväliseen sijoitustoimintaan, joka mahdollistaa kansainvälisen kasvun vauhdittamisen. Jo vuosien ajan tekemämme työ pohjoismaisen ravintolakulttuurin ja koko toimialan kehittämiseksi jatkuu. Visio ja arvot Nordic Hospitality Partners Nordic kertoo pohjoismaisesta laadusta ja tulevaisuuden kasvustamme Pohjois-Euroopassa, missä tavoittelemme toimialamme markkinajohtajuutta. Yhdellä maantieteellisellä alueella hyväksi havaitsemiamme ravintolakonsepteja voidaan helposti viedä myös muille markkinoille. Näemme paljon mahdollisuuksia perinteisen ravintolaliiketoiminnan ulkopuolella, kuten isoissa tapahtumissa ja uudenlaisissa digitaalisissa myyntikanavissa. Digitalisaatio mahdollistaa meille entistä kokonaisvaltaisempien elämysten tarjoamisen. Tätä kuvastaa Hospitality. Partners puolestaan korostaa keskeistä kilpailuetuamme, partnerimallia, jonka avulla paitsi sitoutamme omistajia, myös luomme asiakkaille merkityksellisiä brändejä, mikä näkyy kestävinä ja kannattavina asiakassuhteina. Isona toimijana meillä on mahdollisuus toteuttaa ravintoloitsijoiden kunnianhimoisia ideoita ja tuoda markkinoille uusia, innovatiivisia palveluita. Liiketoimintamme